Jezično-govorni poremećaji

 

Jezik je sustav dogovorenih simbola kojima osobe izražavaju svoje potrebe, misli i osjećaje, dok je govor jedno od mogućih sredstava prijenosa tih poruka. Djeca i odrasli mogu imati teškoće u obliku različitih jezično-govornih poremećaja koji se mogu svrstati u neku od sljedećih kategorija:

  • Razvojni jezični poremećaji
  • Specifične teškoće učenja (disleksija, disgrafija, diskalkulija)
  • Artikulacijsko fonološki poremećaji
  • Motorički govorni poremećaji (govorna apraksija, dizartrija)
  • Afazije
  • Poremećaji tečnosti govora (mucanje, brzopletost)
  • Poremećaji glasa (disfonije, afonija uslijed laringektomije)
  • Kašnjenje u jezično govornom razvoju uslijed intelektualnih teškoća i kao dio drugih razvojnih teškoća

Jezično govorni poremećaji mogu se odraziti u obliku teškoća razumijevanja, ali i teškoća proizvodnje koje onda uzrokuju nemogućnost ravnopravnog sudjelovanja u svakodnevnoj komunikaciji.

Potpomognuta komunikacija je skupina sastavnica koja uključuje simbole, pomagala, strategije i tehnike koje korisnici rabe s ciljem jačanja komunikacije (ASHA, 1991). U kontekstu jezično govornih poremećaja, potpomognuta komunikacija omogućuje korisnicima podršku u jezičnom razvoju, potpomaže razvoj govora te služi kao primarno sredstvo komunikacije. Asistivna tehnologija označava sva tehnološka sredstva koja potpomažu komunikaciju. Zahvaljujući njoj, za korisnike su razvijena brojna rješenja koja im mogu omogućiti ravnopravniju komunikaciju s okolinom.

Jednostavni komunikatori poput BIGmackBig point i GoTalk. omogućuju snimanje govora i reprodukciju snimljenih poruka. Primjer naprednijih komunikacijskih softvera su Communicator 5 i Grid 3 koji korisnicima nude veći opseg mogućnosti u komunikaciji. Njihova instalacija na računalo ili tablet je brza i jednostavna, a moguće ih je koristiti pomoću zaslona osjetljivog na dodir, sklopke ili upravljanja pogledom.

U radu s djecom i osobama s komunikacijskim i jezično-govornim poremećajima Boardmaker® kolekcija softverskih paketa može pružiti stručnjacima i roditeljima mogućnost izrade slikovnih simbola kojima u terapijskom radu, ali i kod kuće mogu poticati komunikacijske i jezično-govorne vještine.


Softver ABC Maestro osmišljen je s ciljem poticanja predvještina čitanja i pisanja te izgradnje osnova informatičke pismenosti (upravljanje tipkovnicom) i kao takav je savršeno prilagođen djeci s teškoćama, ali i djeci urednog razvoja predškolske dobi. Uz korištenje Clevy tipkovnice, djeca na zabavan i pristupačniji način usvajaju znanja o slovima, brojevima te uče o snalaženju na tipkovnici. 

Clevy Maestro

 

Za više informacija slobodno nam se javite na info@eglas.hr ili nam pošaljite poruku klikom na "Pošaljite upit".

 

E-Glas d.o.o. za inteligentne računalne sustave i asistivnu tehnologiju
Adresa: Milutina Barača 62, 51000 Rijeka, Hrvatska

Tel: 051 670 379
E-mail: info@eglas.hr

O nama

E-GLAS d.o.o. za inteligentne računalne sustave i asistivnu tehnologiju osnovan je u srpnju 2009. od grupe znanstvenika s Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. 

E-glas d.o.o je temeljen prvenstveno na znanju i korištenju modernih tehnologija te velikoj želji da pomažemo ljudima.

Dozvole

 

Pratite novosti na našoj facebook stranici.