Bolnice

Podizanje kvalitete skrbi o pacijentima uz pomoć asistivne tehnologije

Bolničko okruženje i moguće poteškoće

Boravak u bolničkom okruženju, a pogotovo u jedinici intenzivnog liječenja, za pacijente je često stresan. Pacijenti mogu biti zbunjeni, prestrašeni i napeti, a ono što se u svakodnevnom životu inače uzima zdravo za gotovo, uključujući i komunikaciju, sada može postati nepremostiva prepreka. Bolest, lijekovi, bol, slabost, zahvati kojima su bili podvrgnuti, sve to može onemogućiti pacijente u normalnoj komunikaciji i to baš u trenutku kada ona može biti od vitalne važnosti.

S druge strane, osoblje koje se brine o pacijentima mora se nositi sa stresom i brzim ritmom rada, užurbanom okolinom i izuzetno zahtjevnim poslom, istodobno pokušavajući što bolje procijeniti, čitajući suptilne znakove, slijedeći svoje iskustvo ili osjećaj, stanje i potrebe onih koji im često to ne mogu sami reći.

Uloga alata potpomognute komunikacije je ponovno podizanje mosta komunikacije između onih koji su u potrebi i onih koji im mogu najbolje pomoći. Oni znatno poboljšavaju kvalitetu života i rada u bolnici te pridonose bržem i lakšem svladavanju poteškoća, a u konačnici i oporavku.

Kome su namijenjeni ovi proizvodi

Ovi uređaji potpomognute komunikacije namijenjeni su pacijentima s različitim dijagnozama i različitom težinom komunikacijskih poteškoća. Njihovu ulogu možemo podijeliti na tri osnovne funkcije:

  • olakšavanje komunikacije između bolničkog osoblja i pacijenata koji imaju poteškoća s komunikacijom ili im je ona posve onemogućena (pacijenti koji pate od afazije, osobe zaključane u svom tijelu, pacijenti na ventilatorima, osobe koje pate od multiple skleroze, ALS-a, koje se oporavljaju od moždanog udara i sl.),
  • veća samostalnost pacijenata (samostalno upravljanje svjetlima, televizorom, bolničkim krevetom, pozivanje sestre),
  • samostalnost pristupa računalu, internetu, društvenim medijima i telekomunikacijskim uslugama.

Dobrobiti za pacijente

Bolja komunikacija pacijentima omogućuje i bolju njegu te poboljšanje emotivnog stanja. Osoblju bolnice i obitelji mogu izraziti svoje želje i potrebe, emocije, intenzitet i mjesto boli i još mnogo toga. Dodatne su koristi, bilo da se radi o kratkoročnom ili dugoročnom boravku u bolnici:

  • veća samostalnost u upravljanju uređajima u svojoj okolini,
  • samostalan pristup računalu, telekomunikacijama, društvenim mrežama i sl.
  • mogućnost sudjelovanja u obrazovanju, radu i mnogim svakodnevnim aktivnostima koje se mogu obaviti preko računala,
  • rana procjena eventualnih budućih potreba za asistivnom tehnologijom.

Dobrobiti za osoblje

Gradeći bolju komunikaciju s pacijentima, osoblje im može bolje pomoći, ali i emotivno olakšati boravak u bolnici. Stvara se čvršća veza i povjerenje između pacijenata i zdravstvenog osoblja, što je od neizmjerne važnosti u procesu oporavka. Uređaji asistivne tehnologije donose mnoge dobrobiti, a samo neke od njih su:

  • sprečavanje nesporazuma, pa čak i pogrešaka, uslijed pogrešno protumačenih poruka ili nemogućnosti pacijenata za verbalnim i neverbalnim izražavanjem,
  • kvalitetnije prikupljanje informacija o pacijentu, o njegovom stanju i potrebama, a time i kvalitetnija i pravilnije usmjerena njega
  • manja potreba za osobljem kod svakodnevnih situacija koje ne zahtijevaju stručnu pomoć, poput paljenja svjetla, gašenja televizora i sl.

Dobrobiti za zdravstvene ustanove

Uvođenjem komunikacijskih alata zdravstvene ustanove mogu očekivati poboljšane ishode liječenja i veće zadovoljstvo pacijenata, kao i veću produktivnost i zadovoljstvo osoblja. Asistivna tehnologija donosi ugodnije okruženje i olakšava stručnom osoblju razumijevanje potreba pacijenata i pružanje njege. Zdravstvene ustanove imat će i druge koristi:

  • manji broj liječničkih pogrešaka ili ponovnih dolazaka pacijenata u bolnicu uslijed otežane ili onemogućene komunikacije
  • manji broj nezgoda zbog veće neovisnosti pacijenata u upravljanju uređajima u svojoj okolini
  • veća učinkovitost i bolja usluga zdravstvenog osoblja 
  • smanjenje mogućnosti zakašnjele dijagnoze i njege, a time i skraćivanja boravka u bolnici
    •  

Jasno je da poboljšanje kvalitete usluga i zadovoljstva pacijenata te povećanje učinkovitosti i zadovoljstva osoblja u konačnici rezultira i smanjenjem troškova. Tako čak i jedan mali uređaj iz bolničke sobe ili pokraj kreveta na jedinici intenzivnog liječenja može upravljati racionalnošću i efikasnošću velikoga bolničkog sustava.

Pregled proizvoda za komunikaciju pogledom možete pogledati ovdje.

Pogledajte kratki video kako je asistivna tehnologija pomogla bolesnicima i zaposlenicima KBC-a Rijeka!

 

Za više informacija slobodno nam se javite na info@eglas.hr ili pošaljite upit klikom na "Pošaljite upit".

 

E-Glas d.o.o. za inteligentne računalne sustave i asistivnu tehnologiju
Adresa: Milutina Barača 62, 51000 Rijeka, Hrvatska

Tel: 051 670 379

E-mail: info@eglas.hr 

O nama

E-GLAS d.o.o. za inteligentne računalne sustave i asistivnu tehnologiju osnovan je u srpnju 2009. od grupe znanstvenika s Tehničkog fakulteta Sveučilišta u Rijeci. 

E-glas d.o.o je temeljen prvenstveno na znanju i korištenju modernih tehnologija te velikoj želji da pomažemo ljudima.

Pratite novosti na našoj facebook stranici.