Boravak u bolničkom okruženju, a pogotovo u jedinici intenzivnog liječenja, za pacijente je često stresan. Pacijenti mogu biti zbunjeni, prestrašeni i napeti, a ono što se u svakodnevnom životu inače uzima zdravo za gotovo, uključujući i komunikaciju, sada može postati nepremostiva prepreka. Bolest, lijekovi, bol, slabost, zahvati kojima su bili podvrgnuti, sve to može onemogućiti pacijente u normalnoj komunikaciji i to baš u trenutku kada ona može biti od vitalne važnosti.
S druge strane, osoblje koje se brine o pacijentima mora se nositi sa stresom i brzim ritmom rada, užurbanom okolinom i izuzetno zahtjevnim poslom, istodobno pokušavajući što bolje procijeniti, čitajući suptilne znakove, slijedeći svoje iskustvo ili osjećaj, stanje i potrebe onih koji im često to ne mogu sami reći.
Uloga alata potpomognute komunikacije je ponovno podizanje mosta komunikacije između onih koji su u potrebi i onih koji im mogu najbolje pomoći. Oni znatno poboljšavaju kvalitetu života i rada u bolnici te pridonose bržem i lakšem svladavanju poteškoća, a u konačnici i oporavku.
Ovi uređaji potpomognute komunikacije namijenjeni su pacijentima s različitim dijagnozama i različitom težinom komunikacijskih poteškoća. Njihovu ulogu možemo podijeliti na tri osnovne funkcije:
Bolja komunikacija pacijentima omogućuje i bolju njegu te poboljšanje emotivnog stanja. Osoblju bolnice i obitelji mogu izraziti svoje želje i potrebe, emocije, intenzitet i mjesto boli i još mnogo toga. Dodatne su koristi, bilo da se radi o kratkoročnom ili dugoročnom boravku u bolnici:
Gradeći bolju komunikaciju s pacijentima, osoblje im može bolje pomoći, ali i emotivno olakšati boravak u bolnici. Stvara se čvršća veza i povjerenje između pacijenata i zdravstvenog osoblja, što je od neizmjerne važnosti u procesu oporavka. Uređaji asistivne tehnologije donose mnoge dobrobiti, a samo neke od njih su:
Uvođenjem komunikacijskih alata zdravstvene ustanove mogu očekivati poboljšane ishode liječenja i veće zadovoljstvo pacijenata, kao i veću produktivnost i zadovoljstvo osoblja. Asistivna tehnologija donosi ugodnije okruženje i olakšava stručnom osoblju razumijevanje potreba pacijenata i pružanje njege. Zdravstvene ustanove imat će i druge koristi:
Jasno je da poboljšanje kvalitete usluga i zadovoljstva pacijenata te povećanje učinkovitosti i zadovoljstva osoblja u konačnici rezultira i smanjenjem troškova. Tako čak i jedan mali uređaj iz bolničke sobe ili pokraj kreveta na jedinici intenzivnog liječenja može upravljati racionalnošću i efikasnošću velikoga bolničkog sustava.
Pregled proizvoda za komunikaciju pogledom možete pogledati ovdje.
Pogledajte kratki video kako je asistivna tehnologija pomogla bolesnicima i zaposlenicima KBC-a Rijeka!
Za više informacija slobodno nam se javite na info@eglas.hr ili pošaljite upit klikom na "Pošaljite upit".